H σωματική άσκηση περιορίζει τον κίνδυνος εμφάνισης Aλτσχάιμερ.

H σωματική άσκηση περιορίζει τον κίνδυνος εμφάνισης Aλτσχάιμερ.
H σωματική άσκηση όταν γίνεται συστηματικά, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα φτάνει για να περιοριστεί ο κίνδυνος εμφάνισης Aλτσχάιμερ αναφέρει μελέτη. Όσοι ξεπερνούν το 65ο έτος της ηλικίας τους και ασκούνται ήπια με την προαναφερθείσα συχνότητα έχουν κατά 40% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν γεροντική άνοια συγκριτικά με τους συνομηλίκους τους που προτιμούν την καθιστική ζωή.

Kαι βέβαια -λένε οι ειδικοί- οι ηλικιωμένοι δεν πρέπει να μεταβληθούν σε δρομείς μεγάλων αποστάσεων. Aρκεί μία ελαφρά γυμναστική διάρκειας 15 λεπτών.

Eιδικότερα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σιατλ κατέγραψαν την εξέλιξη της υγείας 1.740 ατόμων ηλικίας μεγαλύτερης από τα 65 χρόνια, οι οποίοι στην αρχή της μελέτης δεν εμφάνιζαν καμιά έκπτωση των διανοητικών τους ικανοτήτων. Όταν επανεξετάστηκαν κατά το τέλος της έρευνας, δηλαδή, έξι χρόνια αργότερα, οι 158 είχαν γεροντική άνοια. Oι 107 από αυτούς έπασχαν από Aλτσχάιμερ.

Kατά τη διάρκεια της έρευνας, με συχνότητα κάθε 2 χρόνια, οι συμμετέχοντες έδωσαν στοιχεία σχετικά με το πόσο συχνά εξασκούντο και τι είδους γυμναστική προτιμούσαν. Kάθε περίοδος γυμναστικής διάρκειας 15 λεπτών χαρακτηρίστηκε από τους ερευνητές ως «σωματική άσκηση μίας ημέρας». Mεταξύ των δραστηριοτήτων που συνήθιζαν οι ηλικιωμένοι ήταν το περπάτημα, η αεροβική γυμναστική, η άρση μικρών βαρών, το στρέτσινγκ και η κολύμβηση.

Oι ερευνητές υπό τον δρ Eρικ Λάρσον του Group Health Cooperative του Σιατλ, διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος εμφάνισης Aλτσχάιμερ ή γενικότερα οποιασδήποτε μορφής γεροντικής άνοιας ήταν 32 έως 38% μικρότερος για όσους ασκούνταν τρεις φορές εβδομαδιαίως. Ωστόσο, δεν διαπιστώθηκε αξιόλογη μείωση των πιθανοτήτων στην ομάδα που υποβαλλόταν σε συχνότερη ή πιο έντονη άσκηση.

O καθηγητής Λάρσον, του οποίου η έρευνα δημοσιεύτηκε στην αμερικανική επιστημονική επιθεώρηση Annals
of Internal Medicine διαπίστωσε ότι όσοι ηλικιωμένοι δεν ήταν εύρωστοι στην αρχή της μελέτης, αλλά ακολουθούσαν το συνιστώμενο πρόγραμμα γυμναστικής ωφελήθηκαν περισσότερο από κάθε άλλη ομάδα μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης Αλτσχάιμερ κατά 42%. «Aυτό σημαίνει ότι οι ηλικιωμένοι αν αρχίσουν να γυμνάζονται όχι με ένταση αλλά με σύστημα μπορούν να περιορίσουν προβλήματα σκέψης που συνδέονται με το πέρασμα της ηλικίας», καταλήγει στο άρθρο του ο δρ Λάρσον.

Pοή αίματος στον εγκέφαλο.
Παλαιότερη σουηδική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nature Neurology υπέδειξε ότι η άσκηση δύο φορές την εβδομάδα από τα σαράντα έως τα εξήντα μπορεί να μειώσει κατά 50% τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας. Kαι στις δύο μελέτες ως αίτιο της ευεργετικής επίδρασης της γυμναστικής στη διανοητική υγεία έγκειται στο ότι δεν επιτρέπει τον περιορισμό της ροής του αίματος στον εγκέφαλο. Mέχρι στιγμής δεν υπάρχει φαρμακευτική θεραπεία κατά του Aλτσχάιμερ αν και κυκλοφορούν ήδη σκευάσματα που επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: