Δεν έμαθα καν το όνομα του.

Δεν έμαθα καν το όνομα του.

Τον έβλεπα από τότε που μετακόμισα κοντά στη γειτονιά του, μέχρι πρόσφατα. Έμενε μόνος σ’ ένα παλιό αρχοντικό και συνήθιζε να περπάτα καθημερινά πολύ πρωί και αργά τα απογεύματα. Φορούσε χοντρά γυαλιά μυωπίας, τα κιλά και τα χρόνια του ήταν πάρα πολλά, τα βήματά του ήταν αργά, κρατούσε στην αρχή ένα μπαστούνι και μετά ένα σιδερένιο Π για να στηρίζεται. Το παλιό αρχοντικό, στην πορεία, κατεδαφίστηκε. Ο γέρος παρέμεινε στη γειτονιά με ενοίκιο και συνέχισε τις βόλτες του. Τώρα είχε ένα παραπάνω λόγο. Σταματούσε και επέβλεπε τις εργασίες ανέγερσης της τετραώροφης πολυκατοικίας που κτιζόταν με αντιπαροχή στη θέση του παλιού αρχοντικού του.

Ήταν η μοναδική φορά που του μίλησα, καθώς περπατούσα και εγώ.
«Ήταν ωραίο το αρχοντικό σας, πάππου, πώς και το πουλήσατε;»
«Δεν το πούλησα, γιε μου. Το έδωσα αντιπαροχή, όπως ήθελε η κόρη μου. Μια κόρη έχω, πώς να της χαλούσα το χατίρι; Έξαλλου γκρέμισα με τούτο τον τρόπο την παλιά μου ζωή και τις αναμνήσεις με τη συχωρεμένη τη γυναίκα μου. Τώρα κτίζω καινούρια».

«Αφού είναι έτσι, καλά κάνατε».

«Θα μου δώσουν τρία διαμερίσματα και θα πάρω αυτό πού είναι στο ισόγειο, για να μην αναγκάζομαι να βγαίνω σκάλες, γιε μου».

«Καλορίζικο, πάππου, να είσαι καλά, σε χαιρετώ:»

«Στο καλό, γιε μου».

Πέρασε ένας χρόνος από τότε που εγκαταστάθηκε στο καινούριο του διαμέρισμα στο ισόγειο. Οι περίπατοι αραίωσαν, μέχρι που σταμάτησαν. Σήμερα είδα μια μεγάλη διαφημιστική ταμπέλα έξω από την πολυκατοικία. «Ενοικιάζεται ισόγειο διαμέρισμα πολυτελείας δυο υπνοδωματίων».

Ρώτησα και έμαθα. Ο γέρος βρέθηκε νεκρός πριν μια εβδομάδας σε κατάσταση σήψης κρατώντας φωτογραφίες από αναμνήσεις που πέρασε με την οικογένεια του στο παλιό αρχοντικό.

3 Σχόλια

  1. strovoliotis said,

    Ιουνίου 26, 2010 στις 12:14 μμ

    Και η ζωή συνεχίζεται…

    • patinios said,

      Ιουνίου 26, 2010 στις 3:30 μμ

      Η ζωή συνεχίζεται… εμεις???

      • eleni karampataki said,

        Ιουνίου 26, 2010 στις 7:08 μμ

        εμεις ειμαστε η ζωη κωστα μου,τη φτιαχνουμε στα μετρα μας οποια κι αν ειναι αυτα καλα η ασχημα το τελος θα το δειξει.


Σχολιάστε

