Καλή τύχη φίλε Σάμη

Την περασμένη πέμπτη δεχτικά ένα τηλεφώνημα από ένα άγνωστο (φίλο του Σάμη) λέγοντας μου πως η αστυνομία τον συνέλαβε και κρατείτο σε αστυνομικό σταθμό με σκοπό την απέλαση, μου είπε επίσης πως ο Σάμη ήθελε να τον επισκεφτώ μαζί με τον γιο μου για να μας δει για τελευταία φορά.
Παραξενεύτηκα και αναρωτήθηκα γιατί να τον συλλάβει η αστυνομία αφού ήταν νόμιμος, έξαλλου προγραμμάτιζε και θα έφευγε από μόνος του για την πατρίδα του(Μπαγκλαντές) της επόμενες μέρες γιατί ο πατέρας του είναι άρρωστος και ήθελε να τον επισκεφτεί.  Ζούσε στην Κύπρο σχεδόν επτά χρόνια , σπούδασε τα πρώτα τέσσερα και μετά από όσα μου είχε πει παλιότερα πλήρωνε διακόσια ευρώ τον μήνα (για δέκα μήνες  του χρόνου ) το κολέγιο για να τον δηλώνει ότι κάνει μεταπτυχιακό και να εξασφαλίζει με αυτό τον τρόπο την νόμιμη παραμονή του στην Κύπρο, δούλευε και έστελνε τα χρήματα στην χώρα του.
Την Παρασκευή μου τηλεφώνησε και πάλη ο φίλος του Σάμη για να μου πει πως τον μετάφεραν σε άλλο αστυνομικό σταθμό και ότι μπορώ να του τηλεφωνήσω αφού μπορούσε  να δέχεται και τηλεφωνήματα. Του τηλεφώνησα αμέσως , μιλήσαμε και του είπα πως θα τον επισκεπτόμουν την επόμενη μαζί με τον γιο μου. Δεν ήθελε να του πάρω τίποτα , είχε από όλα ήθελε μόνο μα μας δει.
Σάββατο κατά της δέκα ήμασταν εκεί, ήταν είδη στο δωμάτιο επισκέψεων και αποχαιρετούσε ένα άλλο ζευγάρι κύπριων φίλων του, ήταν αγκαλιασμένοι οι τρις τους  και έκλαιγαν . τους άφησε και ήρθε προς το μέρος μας αγκάλιασε τον γιο μου και συνέχισε να κλαίει. Έφυγε το άλλο ζευγάρι και καθίσαμε να μιλήσουμε λίγο.
όση ώρα μιλούσαμε κρατούσε το χέρι του γιου μου και του το χάιδευε.
– Τη έγινε ρε Σάμη γιατί σε πήρε η αστυνομία και πότε
– Περασμένη παρασκευή πρωί , ήρθαν σπίτι πήραν και τους έξι που μέναμε ,οι άλλοι πέντε ήταν οκ με τα χαρτιά τους εγώ όχι.
-Μα γιατί όχι εσύ αφού μου έλεγες πως ήσουν οκ
– Τον Δεκέμβριο σταμάτησα να πληρώνω το κολλέγιο γιατί θα έφευγα από μόνος μου, καθυστέρησα λίγο για τη μου χρωστούσε χρήματα ο εργοδότης μου  και  στο μεταξύ φαίνετε πως με κατήγγειλαν από το κολέγιο , το κάνουν αυτό για να φοβερίζουν και τους άλλους  εικονικούς φοιτητές ,στέλνουν το μήνυμα με αυτό τον τρόπο «η πληρώνεις και σε δηλώνω φοιτητή η σε καταγγέλλω και πας πίσω από εκεί που ήρθες»
– Δεν πειράζει θα έφευγες έτσι και αλλιώς  με αυτό τον τρόπο σου πλήρωσαν και το εισιτήριο.
– όχι αυτό είναι το παράπονο μου , τώρα θα μπω στην μαύρη λίστα ενώ εγώ ήρθα κύριος και ήθελα να φύγω κύριος για να μπορώ να ξαναέρθω έστω για διακοπές .

Για να μη τα πολυλογώ μου έκανε και ένα παράπονο για την κράτηση του στον πρώτο αστυνομικό σταθμό που τον μετάφεραν και τον είχαν για τέσσερεις μέρες εκεί λέγοντας μου ότι ήταν μαζί με άλλους είκοσι κρατουμένους σε ένα μεγάλο δωμάτιο και ότι δεν του επέτρεπαν να μιλά καθόλου στο τηλέφωνο και την ώρα του φαγητού τους το αφήνουν μόνο δύο λεπτά και έπαιρναν το πιάτο και όσο προλάβαιναν να φάνε γιατί αυτοί ήταν οι «κανόνες» επίσης ότι δεν υπήρχε ζεστό νερό για μπάνιο.
Εντελώς αντίθετες  και πολύ ευχαριστημένος  ήταν με τις συνθήκες κράτησης του στον αστυνομικό σταθμό που τον επισκέφτηκα όπως μου είπε.
Η ώρα περνούσε και έπρεπε να πάει να ετοιμαστεί γιατί θα τον μετέφεραν στο αεροδρόμιο.
Μας αποχαιρέτισε λέγοντας μου να δώσω χαιρετίσματα σε όλοι την οικογένεια μου και πως πέρασε πολύ καλά στην Κύπρο «η Κύπρος είναι επίγειος παράδεισος με πολύ καλούς ανθρώπους » είπε χαρακτηρίστηκα.

Υ.Γ  Τον Σάμη τον γνώρισα από τις πρώτες μέρες που ήρθε στην Κύπρο ,νοίκιασε μαζί με άλλους  συμφοιτητές του ένα σπίτι στην γειτονιά του πατρικού μου.
Κερδίσαμε ο ένας του άλλου την εμπιστοσύνη και γίναμε φίλοι γρήγορα, είναι ένας πολύ ευαίσθητος και  καλλιεργημένος άνθρωπος που με τίμησε με την φιλία του.

Καλή τύχη φίλε Σάμη.

7 Σχόλια

  1. Ανδρέας said,

    Ιανουαρίου 8, 2012 στις 10:29 μμ

    Ετσι ειναι φιλε μου.Ο επίγειος παράδεισος της Κύπρου που λεει ο Σαμης.Καταντήσαμε να μην ξέρουμε απο που ήρθαμε σαν λαος και τώρα το παίζουμε και ρατσιστές.Καλή τύχη στο φίλο σου..

  2. Ιανουαρίου 9, 2012 στις 6:01 πμ

    Νιώθω ντροπή για αυτά που διάβασα και νιώθω την ανάγκη να απολογηθώ στο Σάμη αν και δεν τον γνώρισα ποτέ. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι είναι ότι η Ανθρωπιά δεν είναι ανήκει σε κανένα. Και ούτε κοιτάζει χρώμα, φύλο, γλώσσα, καταγωγή …….

    Στο καλό φίλε Σάμη και εύχομαι εκεί που θα πας να βρεις καλύτερα από τον τάχα παράδεισο της Κύπρου. Περαστικά και στον πατέρα σου! ο Θεός (όποιος και να είναι) μαζί σου!

  3. Nonis said,

    Ιανουαρίου 9, 2012 στις 6:30 πμ

    με κάλυψαν τα παιδιά πιο πάνω….

    περαστικά στον πατέρα του και καλή τύχη….

  4. patinios said,

    Ιανουαρίου 9, 2012 στις 7:17 πμ

    Καλημέρα. Θέλω να επισημάνω πως ο Σάμη δεν έκανε παράπονο για ρατσιστική συμπεριφορά από τους Κύπριους όλα αυτά τα χρόνια που ζούσε στην Κύπρο, ίσως ήταν από τους τυχερούς γιατί έκανε φίλους Κύπριους και δεν γκέτοποιήθηκε καθόλου.
    Αυτό που σε εμένα έκανε μεγάλη εντύπωση και ήθελα να αναδείξω είναι το παράπονο του για το κολλέγιο ότι για σχεδόν τρία χρόνια τους πλήρωνε χωρίς να παρακολουθεί μαθήματα μόνο και μόνο για να τον δηλώνουν φοιτητή και επιδη για ένα μήνα δεν πλήρωσε του «κτύπησε» ένα πρωί την πόρτα η αστυνομία!!! Φανταστείτε από πόσους άλλους φοιτητές «πληρώνονται» κάποια «κολλέγια» και πόσα χρήματα βγάζουν εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη φτωχών ανθρώπων να εξασφαλίσουν ένα χαρτί για να μπορούν να ζουν ελεύθερα στην Κύπρο.
    Όσο για τα κρατητήρια (δεν τα ονομάτισα γιατί δεν έχω στοιχεία να το αποδείξω) εντύπωση μου έκανε η εκ διαμέτρου διαφορετική αντιμετώπιση των δύο αστυνομικών σταθμών που «φιλοξενήθηκε» και πιστεύω πως η αντιμετώπιση δεν έχει να κάνει με τους κανόνες αλλά με τα άτομα που εργάζονται σε αυτούς τους σταθμούς.

  5. zakos said,

    Ιανουαρίου 9, 2012 στις 12:53 μμ

    Ο εξευτελισμός της αξιοπρέπειας

  6. strovoliotis said,

    Ιανουαρίου 9, 2012 στις 8:15 μμ

    Σημαντικά αυτά που γράφεις για τα κολλέγια, και για τους σταθμούς. Καλό είναι να τα διερευνήσει κάποιος:)

    Αλλά ρε Κώστα: «επίγειος παράδεισος;;;»

    • Vasilis Periklous said,

      Ιανουαρίου 26, 2012 στις 10:42 πμ

      Για κάποιους φίλε Strovolioti ίσως να είναι, ποτέ δε ξέρουμε για τις συνθήκες που επικρατούν αλλού. Γιαυτό και πάντα θα πρέπει να είμαστε ευγνώμονες και να κοιτάμε τη θετική μεριά των πραγμάτων. Αυτό που ζούμε εμείς είναι σίγουρα καλύτερο από άλλες χώρες και άλλες περιοχές της γης..


Σχολιάστε

