Ποδήλατο – ιστορίες

Ξημέρωσε περίπου ενάμιση ώρα προηγουμένως . Ήμουν βάρδια τη νύκτα που μας πέρασε και επιτέλους σχόλασα . Καβάλησα το ποδήλατο μου για να διανύσω δώδεκα περίπου χιλιόμετρα,  τόσα όσα η απόσταση σπίτι δουλειάς.  Δεν συνηθίζω να πηγαινοέρχομαι στην δουλειά  με το ποδήλατο πολύ συχνά , κάθε Ανοίξει όμως κάνω φιλότιμη προσπάθεια μέχρι να σφίξουν οι ζέσταις του καλοκαιριού και να βολευτώ στην άνεση του κλιματιζόμενου αυτοκινήτου μου. Μικρότερη προσπάθεια καταβάλλω και το φθινόπωρο.

Σύντομη η διαδρομή από την δουλειά στο σπίτι , με γρήγορο ρυθμό διανύω την απόσταση σε μισή ώρα (ώση θέλω να πάω και με το αυτοκίνητο μου μέσα από την συμφόρηση των δρόμων της πρωτεύουσας)
Ευτυχώς κινούμε σε περιοχή που υπάρχουν και (λίγοι) ποδηλατοδρόμοι έτσι  μπορώ να πω πως κινούμε με ασφάλεια.

Κρατούσα  με τα δόντια ένα πολύ ευωδιαστό τριαντάφυλλο από αυτά που κάνουν το ροδόσταγμα (νομίζω), μου το είχε δώσει λίγο πριν σχολάσω η καθαρίστρια λέγοντας μου  «να το μυρίζεις στο δρόμο»

Όταν είσαι πάνω στο ποδήλατο παρατηρείς καλύτερα τους οδηγούς και τους επιβάτες των αυτοκινήτων. Μικρά μωρά στα πίσω καθίσματα να κοιμούνται,  μια πενηντάρα εκμεταλλεύτηκε το κόκκινο φανάρι  και προσπαθούσε να Βάλη καργιών στα χείλι της  , δεν πρόλαβε να το «στρώση» και της κόρναρε ο οδηγός από πίσω. (άναψε πράσινο) .
Λίγο παρακάτω ένα «έξυπνος» με κουστούμι και γραβάτα  κυριολεκτικά με καφέ και εφημερίδα και με τσιγάρο στο χέρι κρατούσε το τιμόνι με τα γόνατα του.
Ποδηλατούσα πάνω  στο πεζοδρόμιο αφού στο συγκεκριμένο σημείο δεν είχε ποδηλατοδρόμο με ταχύτητα και παρατηρούσα τα αυτοκίνητα που πήγαιναν σημεΙωτό  οπόταν βλέπω ξαφνικά μπροστά μου μια πινακίδα της τροχαίας φυτρωμένη στη μέση του πεζοδρομίου   να «έρχεται»  πάνω μου  , έκανα απότομα δεξιά το τιμόνι  και βρέθηκα στον δρόμο, με προσπέρασε ένα αυτοκίνητο με οδηγό μια κύρια και άναψε τα φώτα κινδύνου ανοίγοντας το παράθυρο του συνοδηγού για να μου πει κάτι. Δεν σταμάτησα, της ένεψα με το χέρι ένα συγγνώμη και προχώρησα αλλά δεν ικανοποιήθηκε , με πλεύρισε και μου είπε «τρελός είσαι παιδάκι μου θα σκοτωθείς έτσι όπως οδηγάς»   δεν της απάντησα, ένιωθα  πολύ όμορφα και πως ήμουν σε πλεονεκτική θέση   καθώς μου χτυπούσε το  πρωινό αεράκι και έβλεπα τους αχομένους οδηγούς και επιβάτες στριμωγμένους στα αυτοκίνητα.  Η κυρία ήταν για αρκετή ώρα μια μπροστά μου και όταν έπεφτε σε κίνηση  και την προσπερνούσα  πίσω μου. Σε ένα από τα επόμενα φανάρια τις τροχαίας στάθηκα δίπλα της και ζήτησα να ανοίξει  το παράθυρο «απολογούμαι αν σας τρόμαξα νωρίτερα» της είπα. «Δεν χρειάζεται να μου απολογηθείς αλλά να προσέχεις» μου απάντησε. Σκέφτηκα να της δώσω το τριαντάφυλλο που κρατούσα στο στόμα αλλά δεν μπόρεσα να αποχωριστώ την ευωδία του.
Στο μπροστινό αυτοκίνητο μια άλλη κυρία προσπαθούσε βλέποντας το καθρεφτάκι τις να μακιγιαριστεί, στο κάθισμα του συνοδηγού  της ήταν απλωμένα όλα τα σύνεργα, σκιές μολύβια, πινέλα…

Όλα αυτά στον δρόμο από την δουλειά στο σπίτι μα λίγο πριν στρίψω αριστερά για να βγω από την λεωφόρο και να μπω στην γειτονιά μου, έξω από το  τοπικό γραφείο εξευρέσεως εργασίας καμιά τριανταριά άνθρωποι περίμεναν με κάμποσα χαρτιά στα χέρια να ανοίξουν οι πόρτες του γραφείου για να ψάξουν για δουλειά…

Κώστας Πατίνιος

5 Σχόλια

  1. Invictus said,

    Απρίλιος 6, 2012 στις 5:39 πμ

    Η τελευταία παράγραφος αφήνει μια «πικρή» γεύση στο τέλος, ευτυχώς όμως που υπάρχει ακόμα η ευωδία του τριαντάφυλλου στην ατμόσφαιρα 🙂

    Έζησα στες περιοχές σου πιο παλιά τζαι ακολουθώντας την «πορεία» σου προς το σπίτι, εταξίδεψα τζι εγώ νοητά στους συγκεκριμένους δρόμους

    • patinios said,

      Απρίλιος 10, 2012 στις 2:50 μμ

      Η τελευταία παράγραφος εν εκείνη που με έκανε να κάτσω να το γράψω.
      Η διαδρομή από τα Λατσια (μέσο Αθαλασσας) στη Αγλανζια, εν τη ανάφερα γιατί μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε τοποθεσία.
      καλό Πάσχα φίλε.

      • Invictus said,

        Απρίλιος 10, 2012 στις 5:56 μμ

        Καλή Ανάσταση φίλε μου

  2. Nonis said,

    Απρίλιος 6, 2012 στις 7:06 πμ

    πολλά ωραία η ιστορία…

    τζαι κάτι τελευταίο: ΠΡΟΣΕΧΕ!
    ενά περάσουν πολλά χρόνια στην Κύπρο για να διούμε προτεραιότητα σε πεζό, ποδηλάτη,αμεα κλπ (χρειάζουνται τζαι λωρίδες για ποδήλατα κλπ αλλά τζίνα εν άλλου παπά ευαγγέλιο…)

    ευχαριστώ… 🙂

    • patinios said,

      Απρίλιος 10, 2012 στις 2:54 μμ

      Ρε μα που πάει ο χρόνος και χάνετε, έχει 4 μέρες που προσπαθώ να απαντήσω το σχόλιο σου και τώρα βρήκα ώρα!!
      προσέχω ρε φίλε αν και ξέρω πως αυτό δεν είναι αρκετό… 😉


Σχολιάστε

