Ο νέος είναι ωραίος…

Από τις «Ιστορίες του δρόμου ενός δρομέα»

Θαύμαζε την όρεξη και το  πάθος που έχουν οι νέοι δρομείς ανεξαρτήτως ηλικίας. Κι όμως, όσο μεγαλύτερος σε ηλικία ήταν ο «νέος» δρομέας τόσο πιο πολύ συνειδητοποιημένος ήταν και τόσο περισσότερο διψούσε για το τρέξιμο απολαμβάνοντας την ανακάλυψη που είχε κάνει…
Στον Άρη άρεσε να τους ακούει να μιλούν για τα πρωτόγνωρα συναισθήματά τους, για  τη χαρά που ένιωθαν κάθε φορά που έβαζαν ένα στόχο και τον υλοποιούσαν, κάθε φορά που κατέρριπταν το ατομικό τους ρεκόρ, κάθε φορά που δοκίμαζαν μια νέα απόσταση και σιγά σιγά από μεσαίες αποστάσεις των πέντε μέχρι δέκα χιλιομέτρων δοκίμαζαν και έκαναν την υπέρβαση τρέχοντας ημιμαραθώνιο κι όταν τα κατάφερναν θαύμαζε την τόλμη τους να συμμετέχουν ακόμα και σε μαραθώνιο!

Είναι ωραίο να ξεπερνάς τον εαυτό σου. Όταν ξεκινάς το τρέξιμο έχεις πολλά περιθώρια βελτίωσης, αφού τα τέσσερα πρώτα χρόνια καταρρίπτεις  συνεχώς το ατομικό σου ρεκόρ. Tην παρατήρησή του για τη χαρά, το πάθος και την όρεξη που είχαν οι μεγαλύτεροι ηλικιακά «νέοι» δρομείς, επιβεβαίωνε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ο καινούργιος φίλος της μεγάλης  δρομικής του παρέας.

Ο Φύτος ανακάλυψε το τρέξιμο στα τριάντα οκτώ του. Ο Άρης τον γνώρισε λίγο αργότερα, ένα χρόνο αφότου ξεκίνησε να τρέχει, όταν ήδη είχε βάλει στα πόδια του δύο τρεις χιλιάδες χιλιόμετρα. Τον έβλεπε στους αγώνες και πολλές φορές ο Φύτος τον προσκάλεσε να τρέξουν μαζί για προπόνηση, αλλά δεν έτυχε, ώσπου μια μέρα ο Φύτος προσκάλεσε όσους δρομείς ήθελαν να τον ακολουθήσουν σε μια κυκλική διαδρομή εικοσιτεσσέρων χιλιομέτρων που είχε ανακαλύψει. Η διαδρομή περνούσε μέσα από το χωριό του και ανηφόριζε προς το βουνό. Η κούραση για να το ανέβεις σε αντάμειβε τελικά με μια απίστευτη θέα, αφού στα πόδια σου απλωνόταν ένας κάμπος, ενώ η πόλη που φάνταζε στο βάθος φαινόταν πολύ μικρή για πρωτεύουσα! Η διαδρομή  περνούσε μέσα από ένα πανέμορφο  μονοπάτι το οποίο ο βαρετός χειμώνας είχε καταστήσει σε μερικά σημεία απροσπέλαστο αλλά ουδόλως αυτό του στερούσε την ομορφιά. Αντίθετα έκανε την εμπειρία της διάσχισής του ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Στο τέλος και αφού το σώμα κουραστεί αρκετά βρίσκουν  μπροστά τους οκτώ χιλιόμετρα κατηφορική διαδρομή.
Ο Άρης γοητευμένος από την ιδέα να ανακαλύψει καινούργια μέρη τρέχοντας, μόλις άκουσε για αυτή τη διαδρομή, πήρε τηλέφωνο το Φύτο και το πρωί του Σαββάτου, στις 6:10, βρισκόταν έτοιμος στο σημείο της εκκίνησης. Στις εφτά ακριβώς ξεκίνησαν να τρέχουν, όλοι μαζί, μια παρέα αποτελούμενη από πέντε άντρες και δυο γυναίκες. Ο Φύτος τούς έκανε ξενάγηση καθώς περνούσαν από το χωριό του, «αυτό εκεί είναι  το δημοτικό σχολείο απ’ όπου αποφοίτησα», «εκείνο ήταν το σπίτι της γιαγιάς μου, από τη πλευρά του πατέρα μου»…

«Άσε την ξενάγηση και πες μας πώς και ξεκίνησες να τρέχεις. Χθες είδα μια παλιά φωτογραφία σου στο facebook και σε φοβήθηκα… Πόσα κιλά ήσουν, πόσο παλιά είναι η φωτογραφία, ξεκίνησες το τρέξιμο για να χάσεις κιλά;» ρώτησε απορημένος ο Άρης.
«Ήμουν εκατό κιλά, φίλε μου, και κάπνιζα δύο πακέτα τσιγάρα την ημέρα. Τώρα είμαι εβδομήντα πέντε, έχασα είκοσι πέντε κιλά σε ένα χρόνο και με το τρέξιμο σταμάτησα και το κάπνισμα. Στην αρχή πήγαινα γυμναστήριο και πρόσεχα τη διατροφή μου, για να χάσω κιλά, γιατί δεν άντεχα άλλο τον εαυτό μου. Στο γυμναστήριο κάθε μέρα έκανα ένα μισάωρο «περπατοτρέξιμο» στον ηλεκτρονικό διάδρομο. Διαπίστωσα πως μου άρεσε κι έτσι σιγά σιγά άρχισα να ψάχνω στο διαδίκτυο για προπονητικά προγράμματα που βοηθούν τους αρχάριους να μάθουν να τρέχουν. Λίγο αργότερα γνώρισα τα παιδιά του Συλλόγου Ερασιτεχνών Δρομέων και έτσι μπήκε για τα καλά το νερό στο αυλάκι. Τρεις μήνες άντεξα μέσα στο γυμναστήριο. Ένιωθα πως ήθελα να πιάσω τα πόδια μου και να πάω έξω στη φύση να τρέξω… και έτσι το έκανα!» μας εξομολογήθηκε ο Φύτος.

 
Ο Φύτος συνέχισε την ξενάγηση αφού δέχτηκε πρώτα το πείραγμα του «παλιού» της παρέας ο οποίος σχολίασε πως τρέχουν πολύ αργά. «Διανύσαμε πέντε χιλιόμετρα σύμφωνα  με το gps».
«Αυτό το αναπαλαιωμένο σπίτι, την εποχή που ήμουν μικρός, ήταν το μπακάλικό μας. Έκλεψα πολλές σοκολάτες και πολλά τσιγάρα του μακαρίτη και μια φορά όταν με τσάκωσε, έφαγα  το ξύλο της χρονιάς μου, όχι μόνο από τον ίδιο αλλά και από τον πατέρα μου.»
Από όλα όσα ειπώθηκαν εκείνη τη μέρα μια κουβέντα του Φύτου  χαράχτηκε πιο βαθιά στη μνήμη του Άρη. Την είπε όταν περνούσαν από την πλατεία του χωριού δίπλα από την εκκλησία και αφού προηγήθηκε η δήλωσή του ότι προτίθεται να αναλάβει τη διοργάνωση αγώνα δρόμου στο χωριό του.

«Όταν ήμουν μικρός έκανα τριάντα άλλους συνομήλικούς μου να αρχίσουν το κάπνισμα. Τώρα ορκίζομαι πως θα κάνω άλλους εξήντα να αρχίσουν το τρέξιμο…»

6 Σχόλια

  1. Μαΐου 22, 2012 στις 5:12 πμ

    μπράβο ρε Κώστα μου! είμαι τζι εγώ 38, καιρός να βάλω στόχο τον μαραθώνιο! μια ζωή εν τούτη!!!

    • eliophotos said,

      Μαΐου 22, 2012 στις 5:38 πμ

      Φίλε αν δεν τον έβαλες το στόχο να τον βάλεις… προλαμβένεις άνετα μέχρι Νοέμβριο – Δεκέμβριο..!! άκου που σου λαλώ…!!! εντα ο Φύτος εν καλλύττερος που λλόου μας???

    • patinios said,

      Μαΐου 23, 2012 στις 11:02 πμ

      Φίλε , βαλε στόχο να τερματίσεις ένα μαραθώνιο και θα δεις πως επιτυγχάνοντας των θα αλλάξει η ζωή σου προς το καλύτερο.

      εντα ο Φύτος εν καλλύττερος!!!??? (που λέει και ο Ηλιόφωτος )

  2. eliophotos said,

    Μαΐου 22, 2012 στις 5:54 πμ

    Φίλε μου Κώστα… δεν έχω λόγια να σου πώ….σ’ευχαριστώ που με φέρνεις πιο κοντά στο στόχο… είμαστε σε πολύ καλό δρόμο… ηδη στα στενά του χωριού κόσμος κάνει καθημερινά προπόνηση…!!!! Να είσαι καλά φίλε μου και να τα γράφεις… καλές εμπνεύσεις και καλούς αγώνες…!!!

    • patinios said,

      Μαΐου 23, 2012 στις 11:04 πμ

      Φίλε σου εύχομαι να συνεχίσεις με τον ίδιο ζήλο και ενθουσιασμό και να δείχνεις με το παράδειγμα σου τον δρόμο και σε άλλους

      • Μαΐου 23, 2012 στις 11:30 πμ

        Το υπόσχομαι φίλε μου Κώστα… και υπόσχεση σε σένα σημαίνει πολλά..!! όταν με δείς να παρεκτραπώ μην διστάσεις να μου παίξεις αυστηρά την καμπάνα να ξυπνήσω….!!


Σχολιάστε

