Πτήση 334

Επιβιβαστήκαμε  , 27 σειρές από 6 επιβάτες συν το προσωπικό , περίπου 185 άνθρωποι συνωστισμένοι σε μια πτήση, ούτε ένα κάθισμα αδειανό.

Πέρασε κιόλας  η μια ώρα του ταξιδιού, ο παρουσιαστής από το μόνιτορ της τηλεόρασης εξηγεί  ξεναγώντας μας στο εργοστάσιο για την κατασκευή του μοντέλου AstonMartinOne77 «το όνομα της το πήρε από την τιμή της 1 εκατομμύριο ευρώ!!! και τον αριθμό τον αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν»
Στα διπλανά μου καθίσματα ένα νεαρό ζευγάρι γαλλόφωνων με ένα βρέφος 10-12 μηνών να κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να το περιορίσουν «φρόνιμο»
Ο πιλότος μας ανακοινώνει από το μεγάφωνο πως αφήσαμε πίσω μας το Καστελόριζο, αριστερά μας είναι η Κω και δεξιά μας η τουρκική πόλη Μπουτρουμ που βρίσκετε στην τοποθεσία της αρχαίας Αλικαρνασσού.
Κάθομαι γωνιά στο παράθυρο στην τελευταία σειρά των καθισμάτων, έχω οπτική επαφή σχεδόν με όλους τους επιβάτες. Η Αεροσυνοδός με ρωτά ευγενικά «θα πιείτε κάτι» «χυμό πορτοκάλι παρακαλώ» της είπα, μου έδωσε και ένα σακουλάκι με φιστικοκουνες.
Πίσω μου είναι το αποχωρητήριο του αεροπλάνου, έξι άνθρωποι είναι στην ουρά, το βρέφος δίπλα  μου κοιμάται  στην αγκαλιά της μάνας του, το μόνιτορ τώρα δείχνει μια κωμωδία. Ενάμιση ώρα πτήσεις, οι επιβάτες άρχισαν να σπάνε την σιωπή τους , έγιναν κινητικοί , ομιλητικοί  ,σηκώνονται από τα καθίσματα τους να ξεμουδιάσουν. Κοιτάζω έξω από το παράθυρο, χιλιάδες μικρά άσπρα προβατάκια βόσκουν σε γαλάζιο λιβάδι στην απουσία βοσκού και τσοπανόσκυλου, ευτυχώς ούτε λύκο δεν είδα.
Λίγα κενά αέρος , αναταράξεις, λες να πέσουμε? Επηρεάστηκα μου φαίνετε που είδα ψες τον «Ναυαγός» με τον Tom Hanks. Πολλή ησυχία έπεσε ξαφνικά, άλλοι έχουν στα αυτιά  ακουστικά και ακούνε μουσική η παρακολουθούν τηλεόραση, άλλοι διαβάζουν, άλλοι κοιμούνται και σχεδόν κανένας δεν κουβεντιάζει με τον διπλανό του.
Παρατηρώ και γράφω χωρίς να με ενοχλούν οι κλεφτές γεμάτες απορία ματιές του διπλανού μου, τα αγγλικά μου είναι σχεδόν ανύπαρκτα για να του μιλήσω και αυτός δεν μπορεί να διανοηθεί ότι αυτή την στιγμή γράφο για εκείνον, γυρνώ και του χαμογελώ, μου το ανταποδίδει.
Ο αεροσυνοδός σερβίρει φαγητό, είναι αρκετά μέτρα μακριά μου αλλά η μυρωδιά του μου γαργάλα τη μύτη, φαίνετε ωραίο το φαγητό, καθόλου ωραίο όμως  δεν είναι το χαμόγελο του που μοιάζει με προτηγανισμένες πατάτες, το χαμόγελο και η έκφραση του αλλάζει όταν μιλά με την συνάδελφο του.
Δεν ξέρω που είμαστε, ο πιλότος έχει ώρα να μας κατατοπίσει, βρισκόμαστε όμως πάνω από στεριά , ίσως πάνω από τα βαλκάνια.
Κοιτάζω λοξός αριστερά και βλέπω μέσα από τα χοντρά γυαλιά μυωπίας του διπλανού μου ένα άλλο επιβάτη που αλλοιώνετε η  εικόνα του, σταματώ αυτό το παιχνίδι γιατί με πόνεσαν τα μάτια μου ,κοιτάζω και πάλι έξω από το παράθυρο , η δρόμοι είναι σαν ιστός της αράχνης και η πόλη  αράχνη του αιχμαλωτίζει τον κόσμο, μου προκαλεί δέος αυτή η εικόνα και μου έρχεται να μετατρέψω την ιδέα σε στίχο αλλά έφτασε  το φαγητό και παρά να πιάσω  στυλό προτίμησα να πιάσω μαχαιροπίρουνο, φιλετάκια με σάλτσα  κρέμα γάλακτος και μανιτάρια  με ρύζι. Διακόπτω το φαγητό γιατί αυτή την εικόνα πρέπει να την καταγράψω , έως πριν ένα λεπτό αναρτιόμουνα γιατί ο διπλανός μου καταβροχθίζει τόσο γρήγορα το φαγητό!!! τώρα κατάλαβα, τελείωσε με το δικό του και άνοιξε και το δικό της συντρόφου του και αφού αυτί κρατούσε το βρέφος στην αγκαλιά της κοιμισμένο αυτός ξεκίνησε να την ταΐζει στοργικά ενώ εκείνη συνέχιζε να κρατά και με τα δύο της χέρια το μωρό στην αγκαλιά της. Της γέλασε στο γλύκισμα όμως, την πείραζε παίρνοντας το κουτάλι με το ραβανί μέχρι το στόμα της και το γυρνούσε στο δικό του.
Ταξιδεύουμε βορειοανατολικά  τα σύννεφα πύκνωσαν και άλλαξαν χρώμα, ώρα για καφέ, κοιτάζω την κουρτίνα που χωρίζει τις οικονομικές θέσεις από τις πρώτες θέσεις, με την φαντασία μου κάνω σενάρια για ιδιότροπους επιβάτες που νομίζουν πως έχουν υπηρέτες και ταχυπορούν τους αεροσυνοδούς επιδη έχουν οικονομική άνεση να ταξιδεύουν στην πρώτη θέση. Μούδιασαν τα πόδια μου και κατουρήθηκα αλλά δεν τολμώ να σηκώσω τους διπλανούς με το μωρό που συνεχίζει να κοιμάται. Απόλυτη ησυχία πλην του βουητού των μηχανών,
άλλη μια κλεφτή ματιά από το παράθυρο, από ψιλά όλα φαίνονται ίδια, χώρες, πόλης άνθρωποι, από ψιλά δεν βλέπουμε αφή ψιλού , πως όταν πατάμε το πόδι μας στη γη παίρνει  ο νους μας αέρα και κοιτάμε αφή ψιλού και κάνουμε διαχωρισμούς εν μπορώ να καταλάβω.
κρύβει μοναξιά αυτή η πτήση, θυμήθηκα τον ναυαγό από το έργο που είδα ψες  με τον  Tom Hanks . Θυμήθηκα την μπάλα που ζωγράφισε και έκανε σαν κεφάλι ανθρώπου και της έδωσε το όνομα Γουηλσον για να του κρατά παρέα για ένα έχει κάποιον να μιλά , κάτι ανάλογο κάνω και εγώ τώρα με την πένα και το χαρτί.
Οπς κατουριούνται και οι βουλευτές?? Αυτόν δεν τον πρόσεξα πως συνταξιδεύαμε, τη? Δεν έχει αποχωρητήρια στης πρώτες θέσεις και σηκώθηκε και στάθηκε εδω πίσω στην ουρά.
Γύρισα για αρκετή ώρα τον διακόπτη του μυαλού μου στο «κλιστώ» σταμάτησα να σκεφτούμε και ξεκουράστηκε το μυαλό μου.
ο πιλότος διαταράσσει την ησυχία
«βρισκόμαστε σε περιοχή αναταράξεων , παρακαλώ επιστρέψετε στα καθίσματα σας και προστεθείτε»
όχι όχι δεν σας περιγράφω αεροπορική τραγωδία!!!!
χαλαρώστε , απλά σκοτώνω την ώρα μου στην πτήση CY334 από Λάρνακα για Βρυξέλλες
φτάσαμε…

4 Σχόλια

  1. Νοέμβριος 19, 2012 στις 7:05 πμ

    Κώστα μου, πολύ ευχάριστο το διήγημα σου… έκανα και εγώ παρόμοιες σκέψεις και παρατηρήσεις αλλά ποτέ δεν είχα την ευκαιρία να κοιτάξω μέσα απο τα χοντρά γυαλιά μυωπίας του διπλανού… απλά αγνάντευα άσπρα προβατάκια σε γαλάζιο λιβάδι… λες να έχει σημασία σε ποιό κάθισμα βρίσκεται ο συγραφέας? Αν και ανορθόγραφος στο πετσί σου (κανένα πρόβλημα αφού με είχες προειδοποιήσει)… τα λες πολύ καλά… και ανυπομονώ να ξεκινήσω και το βιβλίο σου.

    • patinios said,

      Νοέμβριος 19, 2012 στις 8:17 μμ

      Σε ευχαριστώ φίλε. Ναι νομίζω η οπτική γωνία που είχα ήταν ότι έπρεπε!!! 🙂

  2. Νοέμβριος 19, 2012 στις 8:36 μμ

    πολύ όμορφο και ευανάγνωστο… 🙂


Σχολιάστε

