Ο Παππούς ο Πατινιος

pappusΜπαίνω τυχαία σε ένα περίπτερο , Στο ταμείο ένας πελάτης πλήρωσε και γυρίζει να φύγει, κάνη δυο τρία βήματα , σηκώνει το βλέμμα του και με κοιτάζει , κάνει άλλα δυο βήματα  σταματά γυρίζει και μου λείε
-είσαι άγγονας του Πατινιου?
– ναι είμαι ,γνωριζόμαστε?
– όχι πρώτη φορά σε βλέπω άλλα είσαι ο ίδιος ο παππούς σου ο Κώστας Πατινιου.
που είχαν καφενέ στην Κερυνια και όταν ήμουν μιτσις επιενα και ετρωα παγοτον  τζιαμε.

εσικοστικεν η τρίχα μου , έχει σαράντα χρόνια που έφυαν που την Κερυνια , ήταν μόλις δεκατριών χρονών ο εν λόγο άνθρωπος τότε , τον παππού μου εν τον εξαναηδεν ούτε τον γνώριζε καλά και όμως αναγνώρισε  τον στο πρόσωπο μου

– Είσαστε τελια οι ιδιοι στην φάτσα και εγώ όσα έζησα που ήμουν μιτσις στην Κερυνια εν τα ξεχαννω.

Σταθήκαμε σε ναι άκρη, συστηθήκαμε  και μιλήσαμε λίγο . Του είπα πως δεν γνώρισα και καλά τον παππού μου αφού πέθανε όταν ήμουν εγώ επτά χρονών το 1978(Γεννήθηκε στο Καράκουμι το 1908) . Η κουβέντα μας μου θύμισε όμως  κάτι  ακόμα που άκουσα πριν χρόνια για τον παππού μου σε σχέση με το καφενείο που διατηρούσε δίπλα στο γυμνάσιο της Κερυνιας και που ήταν σημείο αναφοράς και συναθροίσεις τον γιμνασιοπεδον της πόλης.

Ο Παππούς  είχε όνομα για την  καθαριότητα του και όταν του παράγγελλαν σάντουιτς τα έφτιαχνε χωρίς να αγγίξει καθόλου το χέρι του πάνω στο φραντζολάκι , χρησιμοποιούσε μαχαίρι και πιρούνι ακόμα και για να κόψη το φραντζολάκι και με τον ίδιο τρόπο (μαχαίρι και πιρούνι ) έβαζε μέσα  χαλούμι πολιπηφ , τάματα και αγγουράκι το τοποθετούσε στο πιάτο και το σέρβιρε.

Εν ήξερα πολλά για τον παππού  μου και αρκεψα μετά από αυτό το περιστατικό να ρωτώ τους συγγενής. Ήταν μεγάλη και ενδιαφέρουσα  ιστορία ο Παππούς . Αριστερός , ιδεολόγος. Πολέμησε και εθελοντής με τους συμμάχους στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο(σε ηλικία 34-5 χρονών) και τραυματίστηκε (δεν κινδύνεψε η ζωή του)  αλλά ενώ είχε τελειώσει ο πόλεμος αυτός εξακολουθούσε να στέλνει  γράμματα στους συγγενείς  του από το «πεδίο της μάχης»  (Αίγυπτο)  ενώ αυτός «κυνηγούσε» την αγγλίδα  νοσοκόμα του τον περίθαλψε οταν και αυτη ηταν στην Αιγυπτο . (η τελευταία ιστορία δεν διασταυρώθηκε από ανεξάρτητη πηγή, αλλά ακόμη και μικρό μέρος αλήθειας να περιέχει πάλη μου αρέσει!!!)

Υ.Γ δεν βρήκα πολλές φωτογραφίες του γιατι άφησαν όλα τους τα υπάρχοντα στην Κερυνια.
Η φωτογραφεία είναι του 1976-7σε ένα νοικιαζόμενο δωμάτιο στον Αγ. Δομετιο , κοντά στο οδόφραγμα.

11 Σχόλια

  1. Πρασινάδα said,

    Σεπτεμβρίου 11, 2013 στις 5:53 πμ

    :)))))))))) Ενιξερω τι να πω! Θα ηταν πολλά ωραία στιγμή! 🙂

    • patinios said,

      Σεπτεμβρίου 11, 2013 στις 10:48 πμ

      Ναι ήταν , συγκινήθηκα πολλά γιαυτο είπα να την μοιραστώ μαζί σας

  2. Δεσποσύνη said,

    Σεπτεμβρίου 11, 2013 στις 7:38 πμ

    🙂 Το μήλο κάτω από την μηλιά θα πέσει.

    τι ωραία ιστορία Κώστα. Επήες στην Κερύνεις να δεις το καφενείο;

    • patinios said,

      Σεπτεμβρίου 11, 2013 στις 10:53 πμ

      Μα τελια ο ίδιος Α!!! (μόνον που εγώ εν είμαι διευθετημένος να πολεμήσω σε κανένα πόλεμο) επια στην Κερυνια και να δω το καφενείο αλλά στο όμορφα αρχιτεκτονικά σπίτι που στεγαζόταν ο καφενές (το νοίκιαζε από ένα τουρκοκύπριο) αναπαλαιώθηκε και στεγάζει τουριστικό γραφείο

  3. Νίκος said,

    Σεπτεμβρίου 11, 2013 στις 4:50 μμ

    εν που τις ιστορίες που θέλω να θκιεβάζω! χάρηκα πάρα πολλά και συγκινήθηκα φίλε μου!

    • patinios said,

      Σεπτεμβρίου 12, 2013 στις 5:34 πμ

      Καλημέρα, φαίνεται η αποχή που έκανα για ένα διάστημα από το μπλοκ ωφέλησε 😉 . Η αλήθεια είναι πως και εγώ συγκινήθηκα πολλά και αμάν συγκινούμε καθουμε και γραφώ ανεξάρτητα από το τη ώρα είναι και το πόσο κουρασμένος είμαι.

  4. neraida said,

    Σεπτεμβρίου 11, 2013 στις 7:10 μμ

    ε κατασυγκινήθηκα 🙂

    • patinios said,

      Σεπτεμβρίου 12, 2013 στις 5:35 πμ

      Είναι καλό το ότι ακόμα βρίσκουμε πράγματα να μας συγκινούν

  5. irene said,

    Σεπτεμβρίου 12, 2013 στις 5:41 πμ

    στη φωτογραφια μαζι με τη γιαγια μας τη Μαρια !! προς αποφυγην παρεξηγησεων ( δεν ειναι η Αγγλιδα νοσοκομα δηλαδη !!! ) Τα δακρυα δεν λενε να σταματησουν καθως το διαβαζω Κωστα μου ……………..προφανως απο συγκινηση αλλα και για την ορθογραφια !!!!

    • patinios said,

      Σεπτεμβρίου 12, 2013 στις 5:46 πμ

      Χα.χα Ρε ειρήνη μου αφού και εσύ θέλεις τα και τα παθαίνεις!!! Αφού σου είπα μεν με διαβάζεις!!!! Και ήσουν και προετοιμασμένη για τη στην είπα προφορικά την ιστορία (και πάλε έκλαψες)

  6. Απρίλιος 25, 2016 στις 3:34 μμ

    […] πού πήρε η οικογένεια μου το επίθετο της (Πατίνιος) . Ο Παππούς μακαρίστηκε το 1978 (καταγωγή από το Καράκουμι […]


Σχολιάστε

