Μαντεψιές

parko
Περπατά αργά, σχεδόν σέρνεται στο έδαφος, τα κιλά της πολλά και δεν την βοηθούν. Σταματά πάντα στα ίδια σημεία του πάρκου παρατηρώντας τα ίδια δέντρα και χαϊδεύοντας φύλλα από τους ίδιους θάμνους. Προχωράει αργά με τη συνοδεία της και καταλήγει σ’ ένα παγκάκι όπου κάθεται για να ξεκουραστεί. Την ακούω να μιλά· δεν παίρνει πάντοτε απάντηση, η ίδια όμως συνεχίζει να μιλά. Θα πρέπει να είναι συνταξιούχος λίγο κάτω απ’ τα εβδομήντα της.

Τι δουλειά να κάνει άραγε; Μου φαίνεται περίεργος άνθρωπος… Μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία της «μαντεψιάς» (ένα παιχνίδι που μου έμαθε μια φίλη)· άνθρωποι άγνωστοι που τους κοιτώ στο δρόμο, τους παρατηρώ και προσπαθώ να μαντέψω τα της ζωής τους. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας που σου κινούν την περιέργεια να αναρωτηθείς για την πορεία της ζωής τους.

Φτάνει στο γνωστό παγκάκι και κάθεται για αρκετή ώρα μέχρι να ξεκουραστεί και μετά να πάρει το δρόμο της επιστροφής. Αρχίζει πάλι να μιλα: «Στάθη με θύμωσες σήμερα… όταν θα πάμε σπίτι θα εξηγηθούμε εμείς οι δυο», «Α ρε Πέτρο μόνο εσύ με αγαπάς πραγματικά, ο Στάθης μόνο το συμφέρον του…». Έχω την αίσθηση ότι αυτός ο καθημερινός περίπατος της είναι αγγαρεία· από τη μια μου βγάζει μια σκληράδα, όμως από την άλλη αυτό το άγγιγμα των φύλλων και η παρατήρηση των δέντρων κρύβουν μια ευαισθησία… ίσως να είναι γεωπόνος! Αυτή η αλλαγή του τόνου στη φωνή της, όταν περνώ από δίπλα της και ανταποδίδει το χαιρετισμό μου, αφήνει μια ευγένεια στον αέρα. «Στάθη φεύγουμε, βαρέθηκα δεν σε αντέχω άλλο, πάμε σπίτι και θα λογαριαστούμε. Πέτρο μου, πάμε αγόρι μου».

Μπαίνω στο παιχνίδι της «μαντεψιάς» και έχω στα κρατούμενα την εικόνα, τον αργό βηματισμό, τους μονολόγους και τους συνοδούς της: Το σκύλο και το γάτο της, το Στάθη και τον Πέτρο.

Σχολιάστε

