Στα ίχνη του επιθέτου μου.

Έχει χρόνια που γυρεύω να μάθω από πού πήρε η οικογένεια μου το επίθετο της (Πατίνιος) .
Ο Παππούς μακαρίστηκε το 1978 (καταγωγή από το Καράκουμι  Κερυνειας)  οπόταν αποτάθηκα στον πάτερα και στους θειους.
Να σημειώσω ότι είμαστε η μοναδική οικογένεια στην Κύπρο με αυτό το επίθετο.
Κανένας δεν μπορούσε να μου δώσει μια αξιόπιστη  απάντηση στο ερώτημα από πού πήραμε το όνομα Πατινιος. Επικρατέστερη εκδοχή ήταν ότι το Πατινιος ήταν Παρατσούκλι που το πηρε ο παπους μου λογω του ότι τραγουδούσε τόσο καλά όσο κάποιον ονόματι  Πατινιον.
Προ μηνών ήρθε στην αντίληψη μου ένα βιβλίο της κ. Ρήνας Κατσελλη με τίτλο «περί ριμαδόρων ποιητών και ο Τηλέμαχος Θεοδώρους Αναγνώστης»   όπου στην σελ.27 αναφέρει ότι στης αρχες του 20ου αιώνα ο Βιολάρης στα γλέντια της Κερυνειας ήταν ο Πατινιος .(διαβάστε την σύντομη ιστορία του ,έχει ενδιαφέρον) .
IMG_1362[1].JPG
Λεω οκ βρήκαμε άκρη. Παίρνω τηλέφωνο τους θειους αλλά δεν τον  γνώριζε κανένας. Σκεφτηκα ότι θα είναι ο Πατινιος που από αυτόν θα πήραμε το παρατσούκλι και μας έμεινε σαν επίθετο.
Βρίσκω το τηλέφωνο της κ. Κατσελλη και της τηλέφωνο …
Η κ Κατσελλη μου είπε ότι ο εν λόγω Πατινιος ήταν από την Θερμια και ότι είναι προπάππους μου πράγμα που κανένας συγγενείς μου δεν το επιβεβαιώνει
Τελικά δεν κατάφερα να βρω απάντηση αλλά μου άρεσε το ψάξιμο!!!

7 Σχόλια

  1. TwistedTool said,

    Απρίλιος 25, 2016 στις 6:47 μμ

    Κουπέπια οεοεοεοε!!

    Έχουν ενδιαφέρον τούτες οι αναζητήσεις 🙂

    • patinios said,

      Απρίλιος 25, 2016 στις 6:56 μμ

      Έχουν όντος και γιαυτο μου άρεσε και έμενα πολλά αλλά βαρέθηκα να τα γράψω όλα!!! Από αυτή το ψάξιμο ανακάλυψα συγκινείς στον Καναδά και Αυστραλία , μίλησα με τον θειο μου στην Νότιο Αφρική, έφτιαξα το γενεαλογικό μας δέντρο!!! Ήταν όμορφο ταξίδι!!

  2. strovoliotis said,

    Απρίλιος 26, 2016 στις 3:30 πμ

    Πολύ ενδιαφέρον!

  3. Νίκος said,

    Απρίλιος 26, 2016 στις 6:12 μμ

    Είσαι τυχερός που έχεις επίθετο. Εγώ δεν έχω όπως και πολλοί (οι πιο) πολλοί Κύπριοι.

    • patinios said,

      Απρίλιος 26, 2016 στις 6:33 μμ

      Εσυ φίλε μου έχεις αλλα χαρίσματα που κανένα επίθετο δεν μπορεί να προσδώσει στο όνομά. Όπως ήθος, αλληλεγγύη, αφοσίωση. ..

      • Νίκος said,

        Απρίλιος 26, 2016 στις 6:35 μμ

        Έχεις τα κι εσύ τούτα, κι έχεις και ωραίο επίθετο!!!

  4. Αμυ said,

    Μαΐου 16, 2016 στις 3:54 μμ

    Cool!!!


Σχολιάστε

