Στάση Λεωφορείου

Στέκομαι στη στάση του λεωφορείου, τυχαία στάση.Δεν είμαι σίγουρος πού θα με βγάλει , έχει πολλά χρόνια να χρησιμοποιήσω μέσα μαζικής μεταφοράς.Ακουμπώ με την πλάτη στον τοίχο και περιμένω.Το λεωφορείο αργεί, τα μάτια μου τα κερδίζει η φιγούρα ενός φευγα-μεσήλικα άντρα στην αυλή του απέναντι σπιτιού. Κρατάει ένα μικρό (για βάψιμο) πινέλο, από αυτά (τα μεγάλα της ζωγραφικής) που κρατούν οι εικαστικοί , πηγαίνει πάνω κάτω και βάφει τον φράχτη.Το σπίτι μοιάζει παλαιοκαίνουργιο. Το αρχιτεκτονικό του κτίσμα προδίδει το παλαιό, η επιμελημένη συντήρηση το καινούργιο.Ο φευγα-μεσήλικας άντρας με το πινέλο και την μπογιά συνεχίζει, αφήνει δυο τρεις πινελιές, κάνει δυο τρία βήματα πίσω, παρατηρεί και επανέρχεται.Όλο αυτό το τελετουργικό, όπου υπάρχει υποψία λεκέ.Το λεωφορείο αργεί, έχω να πάρω λεωφορείο στη Λευκωσία πάνω από 30 χρόνια. Με πρόδωσε το αυτοκίνητο, το φόρτωσε η οδική βοήθεια, έφυγαν για το γκαράζ και εγώ έπρεπε να πάω σπίτι.Σταματάει το λεωφορείο μπροστά μου αλλά δεν επιβιβάζομαι, προτιμώ να παρατηρώ τον κύριο με το πινέλο. Ξαφνικά αλλάζω ταχύτητα, κατεβάζω στροφές, βλέπω καινούργια πράγματα, σκέφτομαι, το μυαλό πηγαίνει μπρος πίσω και φέρνει στην επιφάνεια ξεχασμένες εικόνες .Σαν να περιμένω στη στάση το μαθητικό λεωφορείο, στην καθημερινή διαδρομή από τον Άγιο Δομέτιο στο Λύκειο Κύκκου β.Τρομάζω να δω όσα σχεδόν ξέχασα, τρομάζω να δω όσα ξέχασα να ζω και ο κύριος με το πινέλο στο απέναντι σπίτι είναι σαν να γράφει για μένα στους τοίχους του σπιτιού του. Ούτε πως έξω από το σπίτι του πάνε και έρχονται αυτοκίνητα, ούτε πως υπάρχει στάση λεωφορείου, ούτε καν να ενοχληθεί από τον θόρυβο.Προσηλωμένος στο «έργο» του, τον βλέπω, τον παρατηρώ , αφήνω τολεωφορείο να φύγει για να τον μελετήσω και αυτός ο άγνωστος με τιμωρεί, με το πινέλο και την κίτρινη μπογιά που κρατάει.Ο τοίχος του σπιτιού του μεταμορφώνεται σε πανί θεάτρου σκιών, το πινέλο η λαβή της φιγούρας από όπου ξεπετάγεται ο Μπέης και αρχίζει να δίνει παραγγελίες στον Χατζηαβάτη.Ο φευγα-μεσήλικας άντρα έχει τώρα ένα ύφος ικανοποίησης.Με πιάνει ταχυπαλμία. Έρχεται το επόμενο λεωφορείο, μπαίνω γρήγορα μέσα, σαν κυνηγημένος, βγάζω να πληρώσω το εισιτήριο. Ένα και πενήντα και εγώ κρατάω κέρμα ένα ευρώ και ένα χαρτονόμισμα πενήντα ευρώ.Ο οδηγός μού λέει να κατέβω γιατί δεν έχει να μου χαλάσει το χαρτονόμισμα.Όχι εδώ, όχι, εγώ δεν κατεβαίνω, βγάζω να πληρώσω με βίζα αλλά δεν δέχεται.Ένα νεαρός επιβάτης παρεμβαίνει, μου δίνει ενα κέρμα των πενήντα σεντ και συμπλήρωνω με το κέρμα του ευρώ που κρατάω.Ο νεαρός, ένα ξανθό νέο παιδί πρόσφυγας από τη Συρία. Μπογιατζής στο επάγγελμα, να ναι καλά το παιδί, «χρωστάω κέρασμα», του λέω, «τίποτα δεν χρωστάς, μου κέρασε η πατρίδα σου τη δεύτερη ευκαιρια για μια καλή ζωή και αυτό είναι με το παραπάνω κέρασμα».Αναρωτιέμαι αν με κοροϊδεύει, δεν αντιμετωπίζει ρατσισμό ως ξένος, ως πολιτικός πρόσφυγας; Δεν αντιστέκομαι και ρωτώ (με φόβο, είναι και μπογιατζής στο επάγγελμα και αυτοματοποιημένα ο νους έκανε τη σύνδεση με το βάψιμο στο σπίτι απέναντι από τη στάση του Λεωφορείου) για να με αποστομώσει με την απάντησή του «ναι, αντιμετωπίζω, αλλα καταλαβαίνω ότι από τη μια αυτό προέρχεται από μια μικρή μερίδα ανθρώπων και από την άλλη είσαστε μια μικρή χώρα και οι πρόσφυγες που έρχονται είναι πολλοί».Παίρνει το μάτι μου ότι η πορεία του λεωφορείου κατευθύνεται αντίθετα από το σπίτι μου, διακόπτω την κουβέντα με τον Συριο πρόσφυγα και πηγαίνω προς τον οδηγό να ρωτήσω. » Έχεις παρει λάθος Λεωφορείο. Θα σε κατεβάσω στην επόμενη στάση και από εκεί να πάρεις το 140, αφού χαλάσεις το χαρτονόμισμα», μου τονίζει.Θα κατέβω και έχω τόσα να πω με τον νεαρό Σύριο πρόσφυγα, πρόλαβα να ρωτήσω σε τι ηλικία ήρθε ήταν όταν ήρθε στην Κύπρο και πώς. Ήταν 21, μου ειπε και προτίμησε όλη οι οικογένεια να φύγει με μια βάρκα πάρα να πολεμήσει. Σπούδαζε πολιτικές επιστήμες πριν γίνει μπογιατζής.

Κ.Π 8/11?21

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: